رادیو بازار

کاردانو در السالوادور

مدیرعامل شرکت Input Output Global (IOG) اعلام کرده است که درمورد کاردانو با مقامات السالوادور گفتگو کرده است.بله، ما با برخی از مقامات و احزاب در السالوادور در حال مذاکره هستیم؛ ممکن است من یک سفر دولتی به این کشور داشته باشم. ما تمام اسناد و مدارک مورد نیاز را برای آنها ارسال کردیم، در گام بعدی با رئیس جمهور این کشور ملاقات خواهیم کرد. اما نتیجه این اقدامات اساساً در دست آنها خواهد بود. “

کاردانو اخیراً از یک سری توافقات دولتی در اتیوپی و تانزانیا با هدف گسترش زیرساخت های بلاکچین در ارتباط با آموزش و پرورش و اتصال به اینترنت خبر داده است. اما با توجه به اینکه السالوادور بیت کوین را به عنوان یک پول رایج به رسمیت شناخته است، هاسکینسون فرصت استفاده از این جنبش حامی رمزنگاری را غنیمت شمرده است.توجه به اینکه قانون تصویب شده اخیر “قانون بیت کوین” نامیده شده است، آیا کاردانو شانس آن را خواهد داشت که به همان شکل به رسمیت شناخته شود؟

در السالوادور همه چیز در رابطه با بیت کوین در جریان است تا جاییکه نجیب ابوکیله، رئیس جمهور این کشور با بی اعتنایی به عدم تأیید صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، روز 7 سپتامبر (16 شهریور) را به عنوان تاریخ شروع این پروژه معرفی کرده است.

گام نهایی، راه اندازی یک کیف پول ملی است که امکان تبدیل فوری USD و انتقال BTC به داخل و خارج را تسهیل کند. کاربران این کیف پول، به عنوان مشوق، 30 دلار برای ثبت نام دریافت می کنند.

فعالیت بیت کوین در السالوادور به جهانیان نشان داده است که علیرغم مخالفت ها، پذیرش این ارز رمزنگاری به صورت انبوه کم کم محقق خواهد شد. اپراتور استخر استیکینگ Cardanians با ادعایی جنجالی در توییتر نوشته است که کاردانو چیزی فراتر از بیت کوین است. این بلاکچین می تواند شفافیت، استقلال و آزادی بیشتری نسبت به بیت کوین ارائه دهد.

“مردم عزیز السالوادور، بلاکچین فقط منحصر به بیت کوین نیست. بلاکچین به شما اجازه می دهد یک هویت جهانی ایجاد کنید یا به فرآیندهای مالی شفافیت بیشتری ببخشید. حتی می توانید استیبل کوین خود را صادر کنید و مستقل شوید. اگر آزادی بیشتری می خواهید ، کاردانو را بررسی کنید. “

درست است که بیت کوین فاقد قابلیت برنامه ریزی است، اما تاکنون هیچ ارز رمزپایه دیگری نتوانسته است تا این اندازه قابل اعتماد باشد. شاید همین واقعیت، عامل تعیین کننده ای در قانونی شدن فروش آن در السالوادور بوده باشد.

البته با پیشتازی بیت کوین در السالوادور ، توجه توسعه دهندگان آلتکوین ها نیز در حال افزایش است. نجیب ابوکیله در مصاحبه با کانال یوتیوب What Bitcoin Did گفت که کنار آمدن با دو ارز موازی BTC و USD به اندازه کافی مشکل هست؛ تسهیل روند کار با چند پول قانونی عملاً غیرممکن است.

وی تأکید کرد که قرار نیست آلتکوین ها را ممنوع کند و توسعه دهندگان می توانند آزادانه در فروشگاه ها و در حوزه سرمایه گذاری در السالوادور فعالیت کنند. اما در مورد مجوز قانونی، باید گفت که بیت کوین تنها ارز رمزنگاری شده برای این کشور است. اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا تلاش های توسعه دهندگانی همچون هاسکینسون می تواند نتیجه بخش باشد یا خیر

منبع: bitcoinist

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *