رادیو بازار

ارز دیجیتال ملی فلسطین

تشکیلات پولی فلسطین در حال بررسی امکان صدور ارز دیجیتال است. قصد دارد حداقل ضربه ای نمادین به وابستگی پولی به اسرائیل وارد کند.

طبق توافق های دهه 1990 با اسرائیل ، فلسطینی ها توافق کردند که واحد پولی خود را ایجاد نکنند. بنابراین اقتصاد آنها عمدتا از پول اسرائیلی و همچنین دینار اردن و دلار آمریکا استفاده می کند.

مهم نیست که چقدر مضحک به نظر برسد ، در حال حاضر فلسطین به دلیل عدم امکان خلاص شدن از ارز ، به معنای واقعی کلمه در یک مثقال شنا می کند. یکی از قوانین اسرائیل معاملات بزرگ نقدی را منع کرده است ، ظاهراً برای جلوگیری از پول شویی.

اسرائیل همچنین مقدار مثقالی که بانکهای فلسطینی می توانند ماهانه به اسرائیل پس دهند ، محدود می کند. در نتیجه ، آنها گاهی اوقات مجبور به گرفتن وام برای پوشش پرداخت ارز به اشخاص ثالث هستند. و آنها در مازاد اسکناس اسرائیلی گیر کردند. در این حالت ، ارز دیجیتال می تواند سیستم پولی فلسطین را نجات دهد و به آن استقلال دهد.

به گفته فرماندار اداره پول فلسطین ، فراس میلهم ، در حال حاضر دو تحقیق در مورد ارزهای رمزپایه انجام شده و هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است. اما امید است که این ارز دیجیتال در نهایت برای سیستم های پرداخت در کشور استفاده شود. همچنین برای معاملات با اسرائیل و سایر کشورها.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *