رادیو بازار

بیت کوین جاویدان

با وجود افت محسوسی که طی سه ماه گذشته در ارزش بازار اولین ارز رمزنگاری شده بازار یعنی بیت کوین شاهد بودیم، آمار منتشر شده توسط پورتال assetdash.com نشان می دهد که این دارایی همچنان به لحاظ ارزش بازار، نهمین دارایی بزرگ در جهان به شمار می رود. علاوه بر این، بیت کوین می تواند در آینده نه چندان دور برخی از ارزشمندترین دارایی های جهان را نیز پشت سر بگذارد زیرا برای مثال تنها 67 درصد با سرمایه بازار گوگل و چند کمپانی بزرگ دیگر فاصله دارد.

این دارایی رمزنگاری پس از لمس بالاترین سطح قیمت خود یعنی 64895 دلار، طی سه ماه 45 درصد کاهش را تجربه کرد و 10 روز پیش پایین ترین سطح قیمت را در تراز 28600 دلار ثبت نمود اما از آن زمان تاکنون توانسته است حدود 14 درصد از ضررهای خود را بازیابی کند. روز شنبه، ارزش بازار بیت کوین از کمپانی  Berkshire Hathaway (NYSE: BRK.A) پیشی گرفت.

اکنون، بیت کوین (BTC) با ارزش بازار 648 میلیارد دلاری خود، همچنان در میان دارایی های برتر جهان جا دارد و حتی جلوتر از شرکت هایی مانند JPMorgan Chase ، Nvidia ، Visa ، Alibaba و TSMC قرار می گیرد.

جالب است بدانید، ارزش بازار بیت کوین اکنون دو برابر شرکت هایی مانند تویوتا و والت دیزنی و چهار برابر مشاغلی مانند فیلیپ موریس ، بانک سلطنتی کانادا ، آنهوسر-بوش و سیتی گروپ است.

در این میان، ارزش بازار دومین دارایی دیجیتال بازار یعنی اتریوم نیز وضعیت قابل قبولی دارد زیرا در زمان نوشتن این مطلب، اتریوم با 258 میلیارد دلار سرمایه ای که در اختیار دارد در رتبه 35 بازار و بالاتر از شرکت های با ارزشی مانند Netflix ، Verizon ، Coca-Cola و Vanguard قرار گرفته است.

 

منبع: news.bitcoin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *