رادیو بازار

تبلیغات ارز های دیجیتال در گوگل

سیاست‌های تازه گوگل موانع بر سر راه ارائه تبلیغات مرتبط با ارزهای دیجیتال در سرویس‌های گوگل را حذف می‌کند؛ این یعنی، کسب‌وکارهای حوزه ارزهای دیجیتال می‌توانند در صورت نبود مغایرت با سیاست‌های تازه، در گوگل و سرویس‌های آن تبلیغ کنند.

به گزارش کوین تلگراف، گوگل روز چهارشنبه در اقدامی غافلگیرکننده، قانون ممنوعیت تبلیغات صرافی ارزهای دیجیتال در پلتفرم‌های وابسته به خود را برداشت. این محدودیت‌ها ۳ سال پیش توسط گوگل وضع شده بود.

در صفحه سیاست‌های گوگل شاهد تغییراتی هستیم. در یکی از بخش‌های تغییریافته آمده است:

از ۳ اوت (۱۲ مرداد)، تبلیغ‌دهندگان مرتبط با صرافی‌های ارزهای دیجیتال و کیف پول‌ها با هدف مخاطبان آمریکایی می‌توانند محصولات و خدمات خود را در صورت نبود مغایرت با ملزومات گوگل تبلیغ کنند.

کسب‌وکارهای حوزه ارزهای دیجیتال که خواهان انتشار تبلیغ در سرویس‌های گوگل هستند، می‌بایست به‌عنوان کسب‌وکار حوزه خدمات پولی در FinCEN‌ ثبت شده باشند و حداقل در یکی از ایالت‌های آمریکا به‌عنوان انتقال‌دهنده پول عمل کنند یا مجوز بانکی ایالتی یا فدرال داشته باشند. این قوانین راه را برای ارائه تبلیغات نهادهایی مثل انکوریج (Anchorage) و پکسوس (Paxos) باز می‌کند.

نباید فراموش کرد وضع این قوانین از سوی گوگل مانع انجام تبلیغات کسب‌وکارهایی مثل عرضه‌های اولیه سکه، پروتکل‌های دیفای یا محصولات معاملاتی و خریدوفروش ارزهای دیجیتال می‌شود. گوگل در بخشی از قوانین خود اعلام کرده است که تجمیع‌کنندگان اخبار و نمودارها و خدمات تحلیلی و سیگنال‌دهی هم همچنان در فهرست سیاه تبلیغات گوگل قرار خواهند گرفت.

قوانین و محدودیت‌های گوگل در حوزه ارزهای دیجیتال باعث شده است تا برخی از کارشناسان این حوزه، آنها را غیرمنصفانه توصیف کنند. گوگل حتی در یک بازه زمانی، کلمه اتریوم را در فهرست ممنوعه کلمات در تبلیغات قرار داده بود. این در حالی است که همچنان شاهد انتشار برخی تبلیغات مرتبط با پروژه‌های کلاهبرداری در گوگل هستیم.

سیاست‌های تبلیغاتی تازه گوگل به معنا آن خواهد بود که دوستداران ارزهای دیجیتال در آمریکا به‌زودی با سیلی از تبلیغات روبه‌رو خواهند شد. شعبه آمریکایی بایننس و صرافی FTX در حال حاضر به‌دنبال آن هستند تا سهم قابل‌توجهی از بازار آمریکا در اختیار بگیرند. FTX‌ قرار است تا سرمایه‌گذاری عمده‌ای روی بحث تبلیغات خود انجام دهد. در همین راستا، این صرافی حق نام‌گذاری استادیوم ورزشی تیم بسکتبال میامی هیت را تا سال ۲۰۴۰ خریداری کرد. FTX‌ می‌خواهد نام این استادیوم را به اف‌تی‌ایکس آرنا تغییر دهد.

منبع :کوین تلگراف

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *