رادیو بازار

رشد بی نهایت بیت کوین در 2021

قیمت بیت کوین ( BTC ) طی دو ماه گذشته در محدوده 8،600 تا 10،000 دلار است. BTC از ماه مه و پس از روند انتقادی 10440 دلار ، نوسانات کمی نشان داده است. با این حال ، پنج عامل اساسی اساسی هنوز به سمت روند صعودی طولانی مدت تا سال 2021 اشاره دارند.

طبق داده های Skew ، نوسانات 10 روزه بیت کوین در 24 ژوئن به پایین ترین سطح سال سقوط کرد. این ممکن است نشان دهد که معامله گران محتاط هستند زیرا BTC در یک نقطه قیمت بسیار مهم است. عملکرد BTC طی چند هفته آینده می تواند روند قیمت آن را در پایان سال نشان دهد.

نوسانات واقعی بیت کوین در 24 ژوئن به پایین ترین سطح سالانه رسید

به طور کلی ، احساس معامله گران ارزهای رمزپایه از چشم انداز میان مدت بیت کوین همچنان مثبت است . در کوتاه مدت ، تحلیلگران ضعف در BTC و سایر ارزهای رمزپایه پیشرو را به دلیل متغیرهای خارجی مانند همه گیر COVID-19 مشاهده می کنند.

در طولانی مدت ، عوامل کلان قوی نشان می دهند که BTC در حال بهبود است. برجسته ترین داده ای که از پیش بینی روند مثبت پشتیبانی می کند ، افزایش فعالیت “HODLing” در میان سرمایه گذاران است.

انباشت سنگین بیت کوین

به گفته رافائل شولتزه-كرافت ، مدیر ارشد فنی Glassnode ، داده های مختلف HODLing افزایش اعتماد سرمایه گذاران را نشان می دهد. برای شروع ، عرضه بیت کوین که بیش از یک سال است جابجا نشده است ، به بالاترین حد خود رسیده و 61٪ است. این عدم اشتها برای فروش BTC در سطح قیمت فعلی را نشان می دهد. شولتزه-کرافت گفت :

“اول ، مورد واضح: 61٪ (!) از عرضه بیت کوین که بیش از یک سال است جابجا نشده است – این یک رکورد همیشگی است. علاوه بر این ، 44٪ در طی 2 سال و بالاتر (تقریباً به ATH) منتقل نشده اند و تقریباً 30٪ در 3+ سال جابجا نشده اند. بارهای بی نظیر اینجا. “

فعالیت عرضه بیت کوین

شولتزه-كرافت همچنین تأكید كرد كه معیاری به نام “تغییر موقعیت خالص HODLer” نشان می دهد كه سرمایه گذاران بیت کوین را به میزان زیادی در سال 2020 جمع كرده اند. این داده ها عدم تمایل بسیاری از سرمایه گذاران خرده فروشی برای فروش BTC را نشان می دهد و خاطرنشان می كند: “از آغاز سال گذشته تنها 16 روز گذشته است. امسال ، که در آن تغییر موقعیت خالص BTC Hodler منفی بوده است. “

اگر تغییر موقعیت خالص BTC HODLer مثبت باقی بماند ، به این معنی است که سرمایه گذاران وجوه خود را از کیف پول شخصی به بورس برای فروش منتقل نمی کنند. در مارس 2020 ، قیمت بیت کوین در چندین بورس آتی بزرگ به زیر 3600 دلار کاهش یافت. 

آلیستر میلن ، مدیر ارشد سرمایه گذاری صندوق ارز دیجیتال آلتانا اظهار داشت که اگر این افت نتواند اعتماد سرمایه گذار را متزلزل کند ، فاکتورهای زیادی در آینده وجود ندارد. میلن اظهار داشت : “آخرین سطح HODL آخرین بار در طی ادغام 3 ماهه با حدود 400 دلار قبل از شروع دو سال اجرای گاو نر دیده شده است […] برآورد می کنید که این چرخه حدود 70٪ به اوج خود برسد؟”

از لحاظ تاریخی ، گاو نر در بازار ارزهای رمزنگاری شده همزمان با افزایش فعالیت HODL بود. به عنوان مثال ، در آغاز سال 2018 ، “HODL Wave” بیت کوین شروع به بازگشت کرد. از مارس تا ژوئیه همان سال ، BTC از حدود 4000 دلار به 14000 دلار افزایش یافت.

همبستگی قیمت Bitcoin HODL Wave و BTC

به همین ترتیب ، فیلیپ سوئیفت ، خالق پلت فرم داده های بازار ارزهای رمزنگاری lookintobitcoin.com ، اظهار داشت : “چنین مقادیر بالای HODLing در آغاز دوره های قبلی گاو بیت کوین وجود داشته است.”

سرمایه گذاران نهادی به طور مداوم در بیت کوین سرمایه گذاری می کنند

از مارس 2020 دارایی های تحت مدیریت Grayscale Bitcoin Trust از 1.577 میلیارد دلار به 3.541 میلیارد دلار رسید. افزایش شدید AUM حاکی از تسریع تقاضای مشابه سرمایه گذاران نهادی است.

به طور خاص ، موسسات ایالات متحده انتخاب محدودی از وسایل نقلیه سرمایه گذاری دارند که می توانند برای قرار گرفتن در معرض بیت کوین مورد استفاده قرار گیرند. بدون صندوق قابل معامله در بورس ، Grayscale Bitcoin Trust احتمالاً همچنان وسیله نقلیه سرمایه گذاران نهادی خواهد بود.

AUM از Grayscale Bitcoin Trust به بالاترین حد خود رسیده است ، در حالی که قیمت بیت کوین بیش از 50 درصد از بالاترین رکورد آن پایین است ، یک معیار مثبت است. این نشان می دهد که موسسات به روند درازمدت BTC و بیش از سه سال قبل اعتماد دارند.

اما ، طبق گفته های محقق مساری ، رایان واتکینز ، گزارش های مربوط به خرید خاکستری بیشتر بیت کوین تازه استخراج شده قابل افزایش است. واتکینز توضیح داد که Grayscale از زمان نصف شدن 11 مه فقط 31 درصد از بیت کوین تازه استخراج شده را خریداری کرده است:

“مقیاس خاکستری کمتر از آنچه فکر می کنند بیت کوین خریداری می کند. با توجه به فاکتورهای خریدهای غیرعادی ، Grayscale فقط 31٪ از کل Bitcoins جدید استخراج شده از زمان نصف شدن را خریداری کرده است ، بسیار کمتر از 150٪ + که بسیاری گزارش کرده اند. این تنها یکی از بسیاری از باورهای غلط در مورد اعتماد Grayscale است. “

در حالی که تحلیلگران خاطرنشان می کنند که در نظر گرفتن اعدادی که به طور بالقوه می توانند ارقام واقعی اعتماد را افزایش دهند بسیار مهم است ، جمع آوری 31٪ از بیت کوین استخراج شده هنوز هم عدد قابل ملاحظه ای است.

ساختار فنی خوش بینانه

Nunya Bizniz ، یک تاجر ارز رمزنگاری شده ، گفت که نمودار شش ماهه بیت کوین قرار است شمع Green 1 یا G1 را تحت سیستم شاخص پی در پی Tom Demark ببیند. هر بار که شمع G1 ظاهر می شود ، بیت کوین برای چندین سال طغیان طولانی مدت را تجربه می کند. این معامله گر همچنین گفت : “شمع Green 1 نشانگر آغاز روند صعودی است. شمع شش ماهه امروز به عنوان G1 بسته می شود. گاو نر جلوتر؟ “

نمودار قیمت شش ماهه بیت کوین

همراه با چندین ساختار فنی مطلوب و شاخص های کلان ، داده های آتی نیز نشان می دهد که بازار بیش از حد خریداری نشده است. به طور معمول ، وقتی قیمت بیت کوین یک اصلاح بزرگ را می بیند ، با تسویه حساب خریداران بیش از حد مجاز ایجاد می شود. در بورس های آتی مانند BitMEX ، خریداران معمولاً سرمایه ای را با اهرم حداکثر 100 برابر قرض می گیرند تا قرارداد طولانی با بیت کوین منعقد کنند. اگر BTC کاهش یابد ، می تواند منجر به سقوط تصفیه ها و سقوط ناگهانی قیمت شود.

یک تحلیلگر فنی معروف به ژنرال بیزانس گفت که نرخ تأمین قرارداد تعویض همیشگی BitMEX و بهره باز نشان می دهد که BTC هنوز بیش از حد خرید نشده است. آنها گفتند : “در اوج آخرین تجمع در ماه فوریه ، نشانه های بسیار واضحی وجود داشت که نشان می دهد بازار بیش از حد و بیش از حد خریداری شده است. اما در حال حاضر ما واقعاً چنین چیزی نداریم. “

احتمالاً به دلیل روند خوشبینانه میان مدت بیت کوین ، در ماه های اخیر تعداد سرمایه گذاران با ارزش خالص بالا که وجوه خود را از مبادلات به کیف پول های شخصی منتقل می کنند ، افزایش یافته است.

بر اساس داده های Glassnode ، تعداد نهنگ ها در بازار بیت کوین از 1800 فراتر رفته است. اما ، با توجه به اینکه میزان BTC نگهداری شده توسط نهنگ ها افزایش نیافته است ، این نشان می دهد بازار BTC با ورود تازه واردان کمتر متمرکز شده است.

افزایش هش ریت همه عوامل کلان را با هم جمع می کند

هنگامی که جایزه پاداش بلوک 11 مه به نصف رسید ، تحلیلگران پیش بینی کردند که هش ریت شبکه بلاکچین بیت کوین به شدت سقوط کند ، زیرا این رویداد باعث شد مقدار استخراج BTC به نصف کاهش یابد ، در نتیجه درآمد اکثر استخراج کنندگان یک شبه تا 50٪ کاهش یابد.

با این حال ، داده های Blockchain.com نشان می دهد که میزان هشدار بیت کوین نزدیک به سطح قبل از نصف بهبود یافته است. صنعت معدن با وجود نصف شدن سالم باقی می ماند ، که ممکن است در کل احساسات بیت کوین را بیشتر روشن کند.

مراکز بزرگ استخراج معادن مستقر در سیچوان چین همچنان سودآور هستند. فصل بارندگی باعث کاهش نرخ برق و کاهش هزینه استخراج BTC شد. در نتیجه ، معدن کاران انگیزه کمتری برای فروش مقادیر زیادی BTC در کوتاه مدت برای تأمین هزینه ها دارند. به طور معمول ، استخراج کنندگان با فشار بیش از حد تحت فشار قرار می گیرند تا پس از نصف شدن به دلیل هزینه استخراج بیت کوین ، بفروشند. این بار ، نصف پاداش بلوک با فشار فروش نسبتاً کمی روبرو شد.

بنابراین تلاقی فشار فروش کم معدنچیان ، ساختار فنی مطلوب طولانی مدت ، افزایش فعالیت HODLing ، افزایش تعداد نهنگ ها و افزایش تصویب نهادی ، احتمال تجمع تازه وارد تا سال 2021 را افزایش می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *