رادیو بازار

پرتغال اولین مجوز صرافی را صادر کرد

در یک بیانیه رسمی، این نهاد اعلام کرد که Criptoloja و Mind The Coin را به عنوان “ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی” به رسمیت می شناسد. از زمان اجرای قانون جدید در مورد پلتفرم های معاملات رمزنگاری در اوایل سال جاری، این اولین باری است که صرافی ها، مجاز به فعالیت هستند.

این تصویب پس از نزدیک به نه ماه صورت گرفت. پدرو بورخس (Pedro Borges)، مدیر عامل شرکت Criptoloja به CoinDesk گفت که برای اولین بار در 29 سپتامبر 2020(8 مهر 1399)، درخواست تأیید کرده است.

“این راه طولانی بود. اولین صرافی تنظیم شده در پرتغال، معانی زیادی به همراه دارد. ”

به گزارش رسانه محلی Dinheiro Vivo، در ماه آوریل، مدیر اجرایی بانک تأیید کرد که در آن زمان، بانک مرکزی پرتغال، پنج درخواست ثبت رسمی و 60 تماس غیررسمی دریافت کرده است.

Mind the Coin و Banco de Portugal ، به سرعت به درخواستهای CoinDesk پاسخ ندادند.

بورخس گفت که Critpoloja قصد دارد در چند هفته آینده، عملیات خود را آغاز کند و افزود که این شرکت به مشتریان اجازه می دهد حساب های آنلاین باز کنند. اما هنوز معاملات آنلاین را فعال نکرده است.

به گفته بورخس، Critpoloja به دنبال جمع آوری افراد در پرتغال است که به دنبال سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه هستند و از اطمینان کافی برای افتتاح حساب در صرافی های خارجی، برخوردار نیستند.

بورخس افزود: بیشترین میزان استفاده از رمزنگاری در پرتغال، در بین نسل جدید معامله گران وجود دارد. اگرچه این شرکت به دنبال ارتقاء اکوسیستم رمزنگاری در میان افراد با مشخصات مختلف می باشد.

منبع: سایت coindesk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *