رادیو بازار

پیروزی جدید ریپل در دادگاه

دادگاه فدرال ایالات متحده به وکلای شرکت ریپل لب اجازه دسترسی به اسناد و مدارک کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را داد. به گفته بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان این اولین پیروزی بزرگ ریپل در جریان این پرونده است.
مدارکی که ریپل اجازه دسترسی به آنها را خواهد داشت شامل رویکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نسبت به سایر ارز های دیجیتال و ارتباطات این سازمان با ارز ها می‌باشد.
در ماه دسامبر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شکایتی را علیه شرکت ریپل لبز مدیرعامل آن آقای برد گارلینگهاوس و بنیان گذار آن آقای کریس لارسن تنظیم کرد و در این دادخوااست آنها مدعی شدند که از فروش اوراق بهادار در سال بدون مجوز در سال 2013،  1.38 میلیارد دلار درآمد کسب کرده اند.
ریپل نیز در پرونده خود کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را به چالش کشید و مدعی شد که ریپل هم مانند بیت کوین و اتریوم است و هیچ تفاوتی با آنها ندارد و باید به عنوان کالا دسته بندی شود. ریپل همچنین اشاره کرد که اگر ریپل اوراق بهادار ثبت نشده است پس چرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای ثبت این دادخواست هشت سال صبر کرده است.
خبرنگار Law360 گزارش داد که متیو سالومون مشاور ارشد برد گارلینگهاوس معتقد است اگر آنها مدرکی مبنی بر اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ریپل را همانند بیت کوین و اتریوم در نظر گرفته پیدا کنند ریپل در این پرونده پیروز خواهد شد.
با توجه به اینکه 8 سال طول کشید تا این سازمان از ریپل شکایت کند، حتی اگر وکلای ریپل مدرکی دال بر تناقض در دسته بندی ریپل از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار پیدا کنند نیز پرونده با پیروزی ریپل به پایان خواهد رسید.
متیو سالومون افزود:
ما برای دفاع از خودمون باید به این مدارک دسترسی داشته باشیم.
دوگان بلیس مشاور کمیسیون بورس و اوراق بهادار به انتقاد از ریپل پرداخت و بیان کرد که آنها به جای رفع اقدامات غیرقانونی خود به مسائل داخلی شاکی معطوف شده اند.
وی افزود:
فعالیت ریپل آن چیزی است که باید در کانون توجهات قرار گیرد.
در تاریخ 6 آپریل جرمی هوگان که این پرونده را پیگیری می‌کنددر توییتی نوشت که طی حکمی در سال 2016 ریپل لبز به عنوان یک شرکت ارز دیجیتال معرفی شده است.
هوگان افزود:
کمیسون بورس و اوراق بهادار اکنون باید به دادگاه توضیح دهد که چگونه یک ارز دیجیتال به اوراق بهادار دیجیتال تبدیل می‌شود.
علی‌رغم شکایت کمیسون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از این شرکت، توکن بومی آنها یعنی XRP در شبانه روز گذشته 20 درصد افزایش قیمت داشته و با قیمت 1.04 دلار معامله می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *