رادیو بازار

رمزارز ICp

رمز ارز ICP با رشد 28 درصدی در روز گذشته به قیمت 45 دلار رسید.

این اولین رشد بزرگ این رمزارز بعد از ریزش ماه قبل به قیمت 29.43 دلار می باشد.

دیروز در آخرین رالی قیمت، کمی بعد از اینکه توییتر Dfinity نوشت که بلاکچین این رمزارز از 100 میلیون بلوک عبور کرده است، قیمت شروع به افزایش کرد.

اگرچه این نقطه عطف فقط استفاده ظاهری از بلاکچین است، اما توانسته است یک طوفان روابط عمومی برای شبکه ایجاد کند.

این افزایش قیمت سه روز پس از آن صورت گرفت که بخش اجرایی دادخواهی کالیفرنیا ادعا کرد Dfinity فروش اوراق بهادار ثبت نشده ای را برای ICP برگزار کرده است. این دادخواست توسط سرمایه گذار دانیل اوکامپو، “از طرف همه سرمایه گذاران” که پس از 10 مه (20 اردیبهشت) ICP را خریداری کردند، تشکیل شد. البته اخبار دادخواست تاثیر فوری روی قیمت نداشت.

دعاوی مربوط به اوراق بهادار در حوزه رمزارزهارایج است. به عنوان مثال ریپل، به دلیل فروش توکن خود، XRP، با دادخواست اوراق بهادار خود که توسط SEC تنظیم شده است، روبرو شد. در حالی که در پی شکایت، قیمت این توکن تحت تاثیر قرار گرفت و افت کرد، اما ریپل قبل از اینکه دوباره با نزولی شدن بازار دچار افت قیمتی بشود همراه با بقیه بازار در روند صعودی امسال افزایش یافت.

Dfinity در سال 2016 (1395) توسط کارآفرین دومینیک ویلیامز (Dominic Williams) تاسیس شد، که یک پروژه بلاکچین از مراکز داده غیرمتمرکز است که سازندگان آن را به عنوان یک جایگزین غیرمتمرکز برای صنعت محاسبات ابری متمرکز معرفی می کند. همان تکنولوژی که شرکت های بزرگ فناوری مانند آمازون و مایکروسافت بر آن تسلط دارند.

ICP توکن سوددهی Dfinity است. این به دارندگان اجازه می دهد تا در مورد پیشنهادات پروتکل رأی دهند و هزینه معاملات را پرداخت کنند. درست مثل اتریوم یا ریپل در صرافی ها معامله می شود.

قیمت فعلی این رمزارز 45 دلار می باشد که تقریبا به اوج تاریخی خود یعنی 73 دلار که در 11 می (21 اردیبهشت) رسیده بود نزدیک شده است.ICP در زمان اوج خود هشتمین رمزارز محسوب می شد. اما اکنون با حجم بازار 6.1 میلیارد دلاری در رده 20 قرار دارد.

ماه گذشته ، پس از اظهار نظر گلدمن ساکس در گزارشی درباره رمزارزها، قیمت ICP با 15٪ افزایش به 42 دلار رسید. این بانک سرمایه گذاری گفت این رمزارز میتواند پلی به آینده باشد. اما همچنین ادعا کرد مانند سایر رمزارزها هنوز کامل آزمایش نشده و پیچیدگی هایی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *